The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (Film) Review: S láskou, Rosie

úterý 3. března 2015

(Film) Review: S láskou, Rosie

Není to tak dávno, co jsem se s kamarádkou rozhodla jít do kina na Rosie. Já vlastně ani nevěděla, o čem má film být, ale když jsem viděla trailer, bylo rozhodnuto - musím to vidět, určitě to bude dokonalé! Nechtěla jsem si vyhledávat žádnou anotaci, nic, abych byla překvapená tím, co se na plátně stane a nestane - a skutečně jsem překvapená byla. Je to už zhruba dva týdny, co jsem si své pocity rozhodla nejprve utřídit v hlavě, abych se přesvědčila, že jsem i po delší době z filmu natolik nadšená a spokojená, jako jsem byla ihned po jeho shlédnutí.

I když by mělo jít spíše o romantický příběh a život dvou přátel, kteří musí ujít hodně dlouhou cestu, aby si k sobě tu svojí vzájemně našli, tak se celou dobu dějem prolínal více komický podtext než ten milostný. Každý okamžik, když už jsem měla dojem, že jestli se stane ještě něco, mé slzné kanálky dostanou zelenou, tvůrci scénu zabili vtipnou momentkou, u které se prostě nešlo nesmát. Třeba taková scénka v nemocnici, kdy se Rosie ocitá po nevydařeném sexu na lůžku. Anebo - ne, těch chvil bylo tolik, že u jejich vyjmenovávání bychom byli dost dlouho.
"Zdravím, jmenuji se doktor Dick."
"To se ze mě děláte srandu, žejo?"

Kromě poměrně komediálního zpracování musím také pochválit herecké obsazení. Lily Collins je skvělá herečka a pro roli Rosie snad nemohli vybrat nikoho lepšího, stejně jako Sam Claflin, o jehož existenci jsem před dvěma týdny neměla ani ponětí, ale dokonale mě přesvědčil a okouzlil jako mnoho ostatních žen v kině. (I když je prý Christian Cooke jako Greg mnohem hezčí, ale já vím, že to není pravda!) Navíc jsem zjistila, že Sam ztvárnil Finnicka Odaira v Hunger games a možná přehodnotím své názory na něj. Každopádně si nemyslím, že s jiným hereckým obsazením by se tvůrcům podařilo dosáhnout stejně kvalitního výkonu jako teď. Nebyla jsem ani překvapena výběrem, protože takhle to prostě mělo být.

Stejně tak si nemohu vynachválit ani hudební doprovod, který perfektně podtrhoval dané scény, ale vrcholem mu byl moment, kdy Rosie zjistí ne příliš pěknou pravdu o Gregovi - jakmile se ozvaly počáteční tóny písně Fuck you od Lilly Allen, věděla jsem, že tenhle film budu milovat ještě hodně dlouho a že lepší volbu filmu jsem snad udělat nemohla.

Nejsem si jista, zda ještě tento skvost v kině dávají, ale pokud jo, určitě ho zkuste, zamilujete si ho stejně tak jako já. Viděla jsem ho dvakrát a myslím, že by mi nevadilo si dát ještě jedno, dvě, tři repete. S láskou, Rosie je film, který když se vás dotkne, zůstane vám v hlavě ještě hodně dlouhou dobu. Nečekala jsem od něj naprosto nic, ale z kina jsem vycházela plná smíšených pocitů a zklamání, že už skončil. Dávám mu pět hvězdiček, protože takhle moc na mě žádný film už hodně dlouho nezapůsobil. Vřele doporučuji, věřím, že si ho zamilujete!