The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (GIF) Review: Všem klukům, které jsem milovala

čtvrtek 16. července 2015

(GIF) Review: Všem klukům, které jsem milovala

Autorka: Jenny Han
Přeložila: Romana Bičíková
Série: To all the boys I've loved before / 1.
Počet stran: 320
Nakladatelství: CooBoo / červenec 2015

Představte si, že jste dospívající dívkou a vaší "terapií", jak se dostat přes všechny vaše lásky z dětství, je psaní milostných dopisů. To přesně dělá Lara Jean, když chce na kluka zapomenout, avšak dopis nikdy neodešle a schová si jej ve své krabici na klobouky. Ale jednoho dne se všech pět dopisů ztratí a posléze je začnou dostávat adresáti. Jenže jejich doručení nikdy nebylo v plánu. Co má teď Lara Jean dělat, obzvláště když jeden z kluků je bývalý přítel její starší sestry Margot? Je to jednoduché - lhát. Jenže jedna malá lež se ihned začne zamotávat do něčeho mnohem většího. Do něčeho, co Laře Jean naprosto pomate nejen hlavu, ale i city.

Když se řekne "ideální knížka na léto", co si pod tím představíte? Já něco oddechového, plné života, něco, co mě pobaví, ale svou jednoduchostí zároveň neodradí. Milostný příběh, možná i s nějakým klišé, prostě četbu ideální k bazénu nebo na pláž, kde člověk může vypnout a jen se svézt po řádcích textu. A přesně to mi přinesla knížka Všem klukům, které jsem milovala. Je tak praštěná, přetažená za vlasy a jednoduchá, až je brilantní a nedovolí vám se odtrhnout.

Nevěděla jsem, co očekávat, ale neodvažovala jsem doufat v něco víc, abych pak nebyla zklamaná.

Ale nakonec? Páni!

Některé části knížky však byly přeskočeníhodné. Třeba většina věcí týkající se Lary Jean, hlavní hrdinky. Její oblíbená barva je růžová, budiž. Má ráda pletené svetry a pyžámka s králíčky, budiž. Avšak celkově se mi zdála dost nevyspělá, často i její devítiletá sestra Kitty vypadala dospěleji než Lara Jean, počínaje tím, že by jistě lépe zvládla udělat polévku z pytlíku. Mou postavou číslo jedna nebyla, ale bez ní by to nebylo ono, to je pochopitelné.

Číst o pocitech a myšlenkových pochodech hrdinky, to se občas vážně nedalo...

Každopádně Jenny Han chválím za skvělý nápad s obrovským potenciálem, který mi přišel nevyužitý zcela naplno, možná si ho autorka šetří do druhého dílu. Myšlenku s milostnými dopisy trochu kazil donucený milostný trojúhelník, který zanikl tak rychle, jako vznikl a chování typické středoškolské "bitch", co shodou okolností bývala i nejlepší kamarádkou protagonistky příběhu. Nicméně bych řekla, že to je akorát to pravé ořechové na léto. Kdybych knihu měla hodnotit jako seriózní dílo, pravděpodobně by neobstálo.

Knížku jsem nemohla odložit až do konce, navzdory přicházející noci, tak moc mě bavila!

No a po dočtení?

Všem klukům, které jsem milovala je naprosto skvělá blbinka, kterou stojí za to si přečíst a u které se můžete perfektně uvolnit. Navzdory začátku, který mi přišel poněkud zdlouhavý, než se příběh pořádně rozjel, měla knížka vtip, spád a já si dokázala vychutnat každou stránku. Dávám pět hvězdiček, protože i když má pár svých much, jsem z ní opravdu nadšená a teď už mi zbývá jediná otázka. Kde seženu pokračování?!

Za poskytnutí výtisku k recenzi děkuji nakladatelství CooBoo!

Žádné komentáře:

Okomentovat