The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela

pátek 13. dubna 2012

Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela

Autorem této báječné šestidílné fantasy série je irský spisovatel Michael Scott. První díl - Alchymista - byl vydán roku 2007 a autor se drží jakési "tradice" tak,ž e každý následující díl by měl vyjít až rok poté. U nás je zatím jen dílů pět (Alchymista, Čaroděj, Vědma, Zaříkávač a Válečník), přičemž někdy během roku 2012 by měla vyjít Kněžka, poslední část.


Kdo je vlastně Michael Scott?
Michael Scott píše již něco přes dvacet pět let a na svém kontě má nespočitatelně mnoho knih. Mezi jeho nejslavnější patří série Alchymisty, Irské mýty a pověsti nebo Irští
lovci a duchové. Píše různé žánry, od fantasy k folku až po sci-fi. Je také zkušeným scénáristou a v roce 2006 se umístil v první tisícovce nejvýznamnějších irských mužů.

Ale teď zpátky k Alchymistovi...
Série o Nikolasi Flamelovi uchvátila miliony lidí. Dokonce i nabídky na zfilmování celé ságy několikrát padly. Avšak zatím se ještě nic neplánuje (co jsem tak zaslechla). Spousta neználků si často plete tohohle Alchymistu za toho druhého od Paula Coelha, ale omyl!
Hodně teen duhou verzi nemá rádo, a proto zavrhuje i tuto skvostnou ságu, takže kdybyste o
někom takovém věděli, ignorujte jeho námitky a přečtěte si to! =P
A teď rychle, stručně a jasně příběh. Nikolas spolu s Perenelou Flamelovou narazí v San Francisku na dvojčata - Sofii a Joshe. Už přes pět set let utíkají a schovávají se před doktorem Johnem Deem, který slouží Starobylým bytostem a snaží se získat magickou knihu mága Abraháma - Kodex - který Flamelovi střeží jako oko v hlavě. V něm také padla věštba o legendárních dvojčatech, jenž buď pomohou spasit svět, anebo ho naprosto zničit. Nikolas a Perenela se domnívají, že Sofie s Joshem jsou TA dvojčata a chtějí probudit jejich schopnosti. Zároveň prchají před Deem a čelí nástrahám, občas je to stojí skoro i smrt...

V příběhu se čtenář seznámí s celou překopanou historií světa, jak vznikl (za pomocí magie, ovšem =D), co zapříčinilo mor, různé války, dokonce i zatopení bájné Atlantidy! Celý děj je logicky promyšlený a postupem času se v knize objevují i různé souvislosti, jenž byly neobjasněny v minulém díle... holt se nad tím musí trošku přemýšlet, ale zároveň originalita, smyslnost a nádhera příběhu - to činí dílo Michaela Scotta jedinečným. =)

 
 + zatím anglická
 

Tajemství nesmrtelného Nikolase Flamela je zároveň hodně obsáhlé a plné popisu (abych vám to trochu přiblížila - přečetla jsem zatím tři díly, v nichž se zatím událo jen pět dní! =P), což oceňuji - já sotva dokážu rozepsat svůj den na pár řádek!

Alchymista a spol. jsou plni napětí, strachu, radosti, štěstí a buhvíčeho ještě, ale jedno vím jistě - jestli jste o sérii ještě nikdy neslyšeli, byla to chyba, ale teď honem upalujte do knihoven či knihkupectví a koukejte si to přečíst! Rozhodně to stojí za to! =D

3 komentáře:

  1. Já jsme četla je Alchymistu. K ostatní jsem se už bohužel nedostala :( Každopádně vřele doporučuji, byla to hodně dobrá kniha :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem četla první čtyři díly a teď netrpělivě čekám, až na mě v knihovna konečně dojde řada a já si budu moci půjčit Válečníka :D... Mně osobně se to totiž strašně moc líbí, jak je to všechno tak krásně promyšlené, jak jsou zapojené ty různé postavy a... Prostě je to skvělé a já to mám moc ráda! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Alchymista je super! Prečítala som prvé štyri diely a v kníhkupectve pár kapitol z piateho, som neskutčne zvedavá ako sa to skončí... :)

    OdpovědětVymazat