(RC) Review: Procitnutí

Počet stran: 215
Série: Lovkyně snů
Díl: 1.
Žánr: Fantasy
Rok vydání: 2011
Nakladatelství: Fragment

Sedmnáctiletou Janie už nebaví, že se stále propadá ostatním lidem do snů, zejména pokud ten, komu se zdají, někam padá, ocitá se na veřejnosti nahý nebo sní o svých erotických tužbách. Janie se nemůže nikomu svěřit - neuvěřili by jí a mysleli by si, že je blázen. A tak žije se svou schopností jako s nechtěným prokletím, které neumí ovládat. Pak se jednou propadne do noční můry, z níž jí ztuhne krev v žilách. Poprvé není v něčí zvrácené duši jen pozorovatelem, ale i účastníkem...

Příběh je o mladé dospívající Janie, jejiž život není zrovna nejlehčí. Otce jakživ neviděla a matka se nestará o nic jiného než o sebe a svůj stálý přísun alkoholu. Sama si proto vydělává v domově důchodců, kde ale hrozí, že čas od času ztratí nad sebou kontrolu, pokud nějaký stařeček usne.

Abych řekla pravdu, od knížky jsem očekávala něco víc. Ne něco kdovíjak extra, ale nějakou akci, konkrétněji o něco větší dobrodružství nebo více napínavých scén. Příběh sám měl přeci jen něco do sebe, avšak místy mě docela mátl. Bylo to především přeskakováním v čase (mysím průběhově, ne způsobem vyprávění) a chvílemi jsem sama nevěděla, která právě bije.

Ale nechme teď kritiky ohledně příběhu. To hlavní, co se mi líbílo a hned napoprvé uchvátilo, byl nápad. To je většinou to hlavní a už z anotace mě autorka navnadila na čtení. Téma je opravdu zajímavé, po celou dobu jsem Janie upřímně litovala, protože svůj dar nesnášela a nemohla za to, že ho má, nemohla se ani nikomu svěřit... je to další nový nápad na trhu, což je super! =)

Obálka je taky pěkná, taková tajemná, obyčejnější, kromě těch očí hodně podobná té originální (ne, že by mi to vadilo). Kromě toho zbožňuji fialovou barvu, tudíž si u mě autorka trochu přilepšila. =P Mimo jiné, co se mi na ní moc nelíbí, jsou ty oči! Nápad dobrý, ale připadají mi mužské, mohli zvolit nějaké víc holčičí (ano, já vím, v kritice jsem děsná). =D

Pak tu mám ještě dvě výtky, opravdu už poslední, slibuji. 0=) Ta první se týká postav. Neustále nějaké přibývaly, pak už je to na konci tak zamotané, že ani nechápu, jak to spolu všechno souvisí. Ta druhá je ohledně hlavní hrdinky, Janie. Přijde mi moc náladová. Upřímně, já jsem náladová také, a to dost, ale v porovnání s ní jsem v tom ještě svatá. Kluk nepřijde včas a ona se na něj naštve a trucuje bůhvíjak dlouho? Pardon, ale to už je i na mě moc! =)

Jinak kdybych měla knížku celkově shrnout, tak se mi dobře četla, měla jsem jí přečtenou během dne, i když jsem se musela nad některými pasážemi pozastavit. Lovkyně snů je dobré oddechové čtení pro mládež s neuvěřitelně pitomým koncem (v pozitivním slova smyslu). Strašně mě navnadil na čtení dalšího dílu, rozhodně stojí za to si nížku přečíst, vřele doporučuji všem čtenářům a čtenářkám (nejen) náctiletým. =)

+ jako vždy přidávám "book trailer". Tenhle není tak skvělý jako některé předešlé, ale i tak se mi líbil.

Tentokrát jsem trošku přísnější, co se hodnocení týče, knížka je taková průměrná, avšak i tak si zaslouží čtyři hvězdičky. =)

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.