The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (Film) Review: Město z kostí

pátek 30. srpna 2013

(Film) Review: Město z kostí

Jakožto účastníkovi nedávného knižního srazu v Praze jsem dostala možnost se podívat na předpremiéru dlouho očekávaného filmu Město z kostí (do kin přichází již 15. září!). Čekala jsem všechno možné, od mizerných výkonů nevhodně vybraných herců až po smiřování se s tím, že ve scénáři vynechají důležité pasáže a nakrmí nás nějakou omáčkou, která tam bude jen na okrasu. Ale to, co jsem viděla, mě opravdu překvapilo!

Přiznávám, že jsem z počátku nedůvěřovala hlavním hrdinům, protože mi přišli naprosto nevhodní pro své role. Tedy když opomeneme poněkud zženštilejší vzhled Jamie Campbella Bowera nebo do očí bijící obočí Lily Collins. Se zbytkem castingu jsem však byla docela spokojená, především mě překvapilo obsazení Simona a Isabelle. Avšak hlavní duo mě někdy v první třetině filmu přesvědčilo o tom, že se oba dva na své postavy hodí naprosto perfektně.

Třeba Jace. Jen díky němu bylo Město z kostí tak vtipné, jak bych si ani nedokázala představit. V napínavých a ne příliš vydařených momentech prohodil nějakou hlášku, která vás prostě přinutila se zasmát a navodit v kině uvolněnější atmosféru. I když to nebyla přimo parodie, spousta scén byla velice úsměvných. Teď si nedokáži představit nikoho vhodnějšího, kdo by dokázal Jace zahrát lépe. Jamie mě dokázal přesvědčit.
Stejně jako Lily v roli Clary. Herecký výkon byl skvělý, nebudeme si nic nalhávat, a i když na mě z plakátů nepůsobila zrovna nejsympatičtěji, s Jamiem vytvořili skvělý pár. Ne zrovna "nový hollywoodský páreček snů", ale na plátně jim to spolu slušelo. A moc!

Kupodivu scénáristé nezapomněli do filmu zařadit důležité části z knížky a myslím, že nic zásadního nevynechali. Zaslechla jsem, že se tam místy objevilo pár spoilerů na další díly, ale kdybych film viděla jako někdo, kdo knižní předlohu ještě nečetl, asi bych nic nepoznala. Skvělé na filmu bylo to, že má nakročeno na druhý díl, protože v něm zůstalo spousty otevřených scén, nic se vlastně ani neukončilo, a to je podle mě dobře, protože si můžeme být skoro jisti, že bude i pokračování. Snad!

Co mě trochu štvalo, byl soundtrack. Vždy, když byla nějaká (ne)napínavá scéna, z ničeho nic přišla hudba, která to všechno "zabila". Většinou byla zvolena naprosto nevhodně, ale když jsem přivřela uši oči, dalo se to snést. Nicméně v následujících dílech by se s tím mohlo něco udělat, filmům by to jedině prospělo. A když opomenu některé klišoidní momenty (ano, vem jí do zahrady, hoďte po sobě romantický pohled, polibte se a ono vám zaprší / jó, zapudili jsme strašlivýho Valentýna, mega ledový výbuch a máme Vánoce!), jsou to jediné mínusy, které mi dost vadily.

Ještě před filmem jsem si koupila nové vydání Města z kostí (staré asi věnuju kamarádce) a vůbec toho nelituji. Film ve mně probudil touhu si příbeh znovu přečíst (už jsem ho nečetla víc jak rok!) a pořád o svých dojmech musím někomu vyprávět. Asi si na něj zajdu znovu, jen bohužel musím počkat ještě dva týdny. Jak jsem řekla, čekala jsem všechno, jen ne to, co jsem viděla. Film to byl opravdu hezký a dávám palec nahoru scénáristům, producentům a hercům (a všem, kteří se na něm podíleli), protože to byla zajímavá podívaná. Navíc myslím, že si ho oblíbí nejen fanynky, ale i jejich doprovody, protože o akci tam nouze není! Doporučuji všem, alespoň to zkuste a pak posuďte. Já jsem zářným příkladem toho, že předsudky jdou v tomto případě stranou!

Hodnocení: 4 hvězdičky