The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Dokonalý svět

(RC) Review: Dokonalý svět

Autorka: Ally Condie
Přeložila: Klára Kučerová
Série: Dokonalý svět / 3.
Počet stran: 448
Nakladatelství: Knižní klub / srpen 2013

Cassia, Ky, Xander a Indie jsou nyní členy Vzpoury, která se chystá svrhnout Společnost. Situace se jí ale vymkne z rukou, když po všech provinciích rozšíří zmutovaný druh nemoci nazvané Mor a začnou umírat tisíce lidí. Když už to vypadá, že není naděje, Cassia spolu s Kyem a Xanderem jsou vysláni pryč mimo území bývalé společnosti, kde se podílí na výrobě léku. Hrají o čas, který jim šlape na paty. Zemřelo příliš mnoho lidí, ale lék nemají. Věří, že přehlédli něco velkého...

Protože už od prvního dílu kvalita příběhu stoupala, očekávala jsem, že závěr bude epický a pro skvělé zakončení o stupeň lepší. Možná jsem si ho dost zidealizovala, a proto mě výsledek šokoval, zklamal. Zbytečně se ale neděste, protože spoustě čtenářům se knížka líbila více než mnohé jiné. I já sama přiznávám, že je Dokonalý svět příjemná oddechovka, jenom... něco mi v něm chybělo.

Příběh navazuje v době, kdy je hlavní trio kompletně zapojeno do průběhu Vzpoury a všichni jen čekají na chvíli, až bude po všem. Po Společnosti, po uzmuté svobodě, po bojích a ztrátách na životech. Bohužel vzniká jeden "malý" problém a hrdinové musí najít lék, který zabrání masivnímu vymírání. Možná se autorka snažila napojit čtenáře na vlnu plnou napětí a nečekaných zvratů, ale už od poloviny jsem věděla tušila, co přesně se stane dál. Nemýlila jsem se.

Na můj vkus byl příběh až přespříliš klišoidní. On chce ji, ona chce jiného, nakonec téměř všichni umírají a vzdávají to, jenom oni tři bojují a mají naději. Samozřejmě nesmím opomenout jejich myšlenky pro vyšší dobro. Většina lidí se chce hlavně zachránit, ale oni ne. Oni by se klidně obětovali, jen aby vyléčili ostatní. Nebudu popírat, že jsem se nudila, některé pasáže bych nejradši přeskočila, ale jsem člověk, který čte od začátku až do konce, proto jsem se s četbou dost vlekla. Kdybych tuto knihu psala, odpustila bych si dlouhé popisy a spousty stránek zbytečných informací. Autorka se nejspíše pokoušela našponovat počet stran, bohužel to ale
dost hnulo s kvalitou. Já bych příběh zkrátila na krásných 350 stránek a bohatě by to stačilo.

Pokud jste četli předchozí díly, tak jistě víte, jakým stylem autorka píše. Sice jsem neměla tušení, jakou zápletku do Dokonalého světa zamotá (a docela mě s ní i překvapila), ale hned mi bylo jasné, že se nemám těšit na otevřený, nebo dokonce snad špatný konec. Nemyslím si, že je to spoiler, protože tento fakt mě do očí uhodil jako jeden z prvních. A žili šťastně až do smrti...

Navzdory mému nadšení z předchozích dílů byl pro mne Dokonalý svět bolestným zklamáním. Jediné, na co se nemohu pořád a stále vynadívat, je obálka. Alespoň ta na kvalitě neztratila.Chápu, že někteří čtenáři mohou být z této knížky v oblacích, ale bohužel s nimi své nadšení nemohu sdílet. A proto dávám závěru této série 2 hvězdičky a celou ji mohu hodnotit jako lehký průměr.
Pokud se nemůžete rozhodnout, zda si Dokonalý svět přečíst, tak do toho určitě jděte, ne všichni musí mít stejné dojmy. Já jsem rozhodně ráda, že jsem se k němu dostala, nelituji!

Na internetu jsem našla ještě jednoduchý, ale hezký book trailer.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Knižní klub za poskytnutí výtisku ke zrecenzování!