The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Spolubydlící

úterý 10. prosince 2013

(RC) Review: Spolubydlící

Autor: John Lutz
Překlad: Roman Lipčík
Počet stran: 216
Nakladatelství: Domino / říjen 2013

Co byste dělali, kdybyste zjistili, že vás přítel(kyně) podvedl/a a New Yorku se za pronájem bytu platí astronomické částky, které si nemůžete dovolovat platit věčně? Najdete si spolubydlící. Přesně tak to udělala i Alison Jonesová.
Jenže Hedra Carlsonová není taková, jaká se na první pohled zdála - tichá, milá, ohleduplná, pokorná. Jako by si Allie až moc oblíbila. Začíná nosit podobné naprosto stejné oblečení, napodobovat její gesta až příliš přesně. Jako kdyby přebírala její život. Zdá se, že se z nevinného obdivu stává něco většího, temnějšího...

Čtení této knihy pro mne byla opravdu velká výzva. Jednak proto, že takové příběhy nejsou na mém denním pořádku, jednak kvůli faktu, že vtěsnat všechno do pouhých dvou set stránek a ohromit čtenáře je nesmírně těžké a jen málokdo to umí. Mám s takovými knihami nepříjemné zkušenosti, proto jsem trochu ostýchala. Spolubydlící mne nezklamala, ba ani nezvedla ze židle. Ale příběh měl něco do sebe, už jen kvůli tomu jsem musela číst dál a dál.

Zdroj
Příběh vás nedostane do kolen svou originalitou nebo propracovaností - je to právě jednoduché a přímé podání, nemusíte nad ničím přemýšlet a nedá vám téměř žádnou práci ho přečíst na jeden nádech. Autor se s ničím nepáře, nevyžívá se v sáhodlouhých popisech a to, co potřebujete vědět, vám naservíruje před nos. Na jednu stranu je to příjemná změna oproti dystopiím nebo detektivkám, které zaměstnají vaši mysl a donutí vás přemýšlet nad příběhem, ale na tu druhou jím proletíte jen povrchově a ani si ho nestihnete vychutnat.

Zdroj
Možná to je důvod, proč jsem se Spolubydlící prokousávala tak dlouho. Každý den jenom několik stránek. Ze začátku proto, že se mi příběh moc nelíbil. Autor v něm pořád popisuje úžasnost New Yorku a předhazuje čtenářovi, že se v něm celá kniha odehrává. To mne od toho odrazovalo docela dost. Pak jsem ale změnila názor a knížku odkládala, protože jsem nechtěla, aby skončila.

Příběh Allie a Hedry není podle skutečné události, ale není nevyhnutelné, že by se něco podobného nemohlo stát právě vám. Možná to je na něm trochu děsivé, i když ne tak, že byste z toho nemohli v noci spát. Nepopírám, že jsem si četbu užila a knihu bych mohla doporučit vám všem, pokud byste si chtěli odpočinout od jakéhokoli žánru, kterého jste už úplně "přečtení". Spolubydlící je příjemná jednohubka, která vás nejprve nezaujme, ale na konci příjemně překvapí. Po dlouhém zvažováním jí uděluji tři hvězdičky. Přečtěte si to, na Vánoce je to určitě pěkná oddychovka!

Za poskytnutí výtisku ke zrecenzování děkuji nakladatelství Domino.

1 komentář:

  1. Už jsem jednu recenzi na tuto knížku četla a moc mě zaujala jak ta předchozí, tak i tvá :))
    pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat