The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Město z kostí

pátek 27. prosince 2013

Review: Město z kostí

Autorka: Cassandra Clare
Přeložila: Eva Maršíková
Série: Nástroje smrti / 1.
Počet stran: 416
Nakladatelství: Knižní klub / červen 2013

Náš svět vlastně není takový, jaký se nám na první pohled zdá. Žijí mezi námi démoni všeho druhu a páchají na Zemi obrovskou spoušť. A od toho tu jsou lovci stínů. Když Clary jednoho večera uvidí tři takové bytosti, které se chystají zabít nevinného hocha, zděsí se. O to víc, když to nikdo jiný nevidí. Ihned na to je Claryina matka Jocelyn unesena a její byt převrácen vzhůru nohama.
Clary se dovídá o svém původu a přidává se k lovcům stínů a jejich poslání, přičemž se stále snaží najít Jocelyn. Povídá se, že zvrhlý lovec stínu Valentýn není mrtvý, jak se zdálo, ale že prahne po pomstě. Jaká další tajemství musí Clary odhalit, aby se dozvěděla celou pravdu?

Zdroj
Když si přečtete anotaci ke knize, neřeknete si, že bude nějak výjimečná, že jí musíte mít. Ale pokud do ní ze zvědavosti nahlédnete, už vás nepustí. Proč? Protože Město z kostí je výjimečné. Ne tématem, ne zápletkou, ne svojí čtivostí... na celém příběhu je něco kouzelného, díky čemu si knihu ve většině případech zamilujete. Na mě to rozhodně fungovalo.

V tamějším NewYorku najdete všechno možné. Upíry, vlkodlaky, démony, víly... je vůbec někde nějaký člověk? Naštěstí jich tam pár ještě zůstalo, ale ti jsou z celé knihy dle mého názoru těmi nejméně zajímavými bytostmi. Cassandra Clare si s vytvářením každého druhu dala záležet, takže se nebojte, že byste na Manhattanu mohli narazit na třpytícího se upíra nebo na sexy opáleného vlkodlaka. Ne. Tyhle bytosti mají zuby, jsou bez svědomí a dokáží knihu pořádně okořenit!

Zdroj
Hlavní hrdinka a nejlepší kamarád/ka versus pohledný krasavec, kterého sotva potkala? Ano, ani tato kniha se bez ohraného scénáře neobejde. To jste si nevšimli, že téměř všude je nějaký nejlepší kamarád alá kompars, který vyplňuje prázný prostor? Líbilo se mi, jak spisovatelka rozvinula osobnosti Clary, Jace a
ostatních lovců stínů, naneštěstí si ale myslím, že na Simona trochu pozapomněla. Tak to bývá téměř pořád. Nicméně doufám, že se s příštím dílem Simon trochu více vybarví. Sice ho nemám ráda, ale neměla bych soudit "knihu podle obalu". A v jeho případě to platí dvojnásob, ani jsem jako čtenář neměla příliš velkou šanci ho poznat.

Viděla jsem film a knihu četla nadvakrát. Poprvé jsem z ní byla naprosto uchvácena, podruhé už jsem jen zamilovaně hltala každou stránku, ale dám jí "pouze" čtyři hvězdičky. Proč? U někoho by si pět zasloužila (jako jsem jí ohodnotila zhruba před rokem), ale já si stále myslím, že Cassandra dokáže vyčarovat mnohem víc. Z prachobyčejného tématu udělala příběh s velkým potencionálem, který čeká na rozvinutí. A vy, pokud stále váháte nad četbou, tak nemáte proč. Za přečtení Město z kostí rozhodně stojí!

2 komentáře:

  1. máš pravdu, v první díle se Simon moc neprojevuje, spíš je tam navíc, ale v dalších díle má více prostoru a s klidem mohu říct, že ho teď mám raději než Jace (ale na začátku čtvrtého dílu už zase moc ne, dál jsem se nedostala).
    Čtivost tam je, slupla jsem první tři díly jako malinu.

    OdpovědětVymazat
  2. Film jsem viděla asi 3x a pořád se ho nemůžu nabažit. Vím, že by se nejdříve měla číst knížka, ale knížku pořád nemám a film už je přitom ke stažení, tak co jsem měla dělat? (výmluva)
    Už dlouho se na Město z kostí těším, opravdu dlouho:) a jednoho dne ho přečtu, a už se nemůžu dočkat.
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat