The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Outsider

středa 26. února 2014

Review: Outsider

Autorka: Nikki Finn
Série: Tommy & Tara / 1.
Formát: e-book
Nakladatelství: --- / 2014

Thomas Hutchins je vcelku normální kluk. Vcelku. Až na to, že je na tom s psychikou dost špatně, pod dlouhými rukávy skrývá jizvy po žiletce a doma se snaží přežívat bolest a rány způsobované jeho despotickým otcem. Proč si matka při rozvodu s sebou vzala jeho sourozence, ale Tommyho ne? Proč ho nechala zrovna u něj?
Jeho depresivní život se začíná zlepšovat, když potká ve škole novou učitelku Taru - jako kdyby vnesla světlo do jeho života. Snaží se jí navzdory všem zákazům poznat lépe a pokusit ae překonat všechny strasti a překážky, které mu život připravil.

K recenznímu e-booku jsem se dostala přímo díky autorce ještě s předstihem, než si knížku mohl přečíst kdokoli další. To první, co mě na knize zaujalo, byl neobyčejný formát, ve kterém je napsána - pokud čekáte strohý text, pak budete docela překvapeni, protože se dočkáte (jestli se to tak dá říct) básně. Psána je volným veršem, takže na rým narazíte jen opravdu výjimečně, ale to vůbec neubírá na kvalitě knihy, ba naopak. Nemyslím si, že by se k ní hodilo jiné zpracování.

Celou knížku jsem brala jako báseň psanou Tommym pro Taru, ve které jsou všechny jeho pocity od té doby, co nastoupila na jeho školu až po současnost a netýká se to jen jejich vztahu, ale celého Tommyho života. Už od první stránky si vy jako čtenář můžete jasně představit veškerou bolest, kterou prožívá. Nejen tělesnou, ale i duševní.

"Sakra, Taro, přestaň si koustat ten ret. Vždyť víš, co to se mnou dělá."
(tak tohle byla perlička, nad kterou jsem se vážně pobavila)

Zdroj
Trochu mě překvapil konec, který byl na můj vkus dost useknutý. Během pár stránek se tam stalo tolik věcí, že jsem nestačila zírat a pobrat v tom frmolu úplně všechno. Nebudu zastírat, že jsem nic z toho nečekala. Říkala jsem si akorát tak "Pane bože, to jako vážně?" a nějak nevěděla, co od dalších stránek očekávat. Autorka mě s otevřeným koncem určitě navnadila na pokračování (které doufám, že bude brzy), ale očekávala jsem ho přeci jen trochu víc rozpracovanější.

Knížka má něco málo přes 200 stránek a díky svému formátu je to taková jednoduchá oddechovka, pokud byste potřebovali na hodinku dvě vypnout a přečíst si něco jednorázového. Abych byla upřímná, tak jsem od toho čekala mnohem míň, proto jsem příjemně překvapena, že ma mě Tommy s Tarou takto zapůsobili. Jestli právě nevíte, co si přečíst, zkuste tenhle příběh, protože je to vážně něco speciálního, emotivního a zajímavého, co by vám nemělo uniknout. Dávám těm dvěma romantikům 4 hvězdičky, protože věřím, že autorka druhý díl na těch pět příště vytáhne.

7 komentářů:

  1. Nikdy mě takové téma nezajímalo, ale po tvé recenze mám i chuť si to přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ta věta s tím rtem mi připomíná úchylku z knihy 50 odstínů šedi.. :)) ten také nemohl vidět, když si ta holka kousala ret. Jinak knížka vypadá fantasticky. Určitě si ji připisuju na to-read seznam. Někdo podobné knihy nemusí, ale jelikož jsem si prošla podobnou situací, má pro mě trochu jinak významný smysl to číst :) Dík

    OdpovědětVymazat
  3. Ten obrázek je docela drsnej, ale popisuješ to v recenzi tak, že bych to asi i chtěla zkusit. Trochu se bojím té básně, ale když říkáš že ok, budu tomu věřit :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze. Kniha mě zaujala, i to jakým stylem je podle Tebe napsaná :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ta kniha rozhodně vypadá zajimavě. Básně s volným veršem nejsou můj šálek kavy, ale zkusit se musí všechno. Hážu to na to-read list a doufám, že se k tomu v příštím století dostanu :D

    OdpovědětVymazat
  6. Nikdy jsem nic podobného nečetla, ale motivy, kdy je hlavní hrdina chudák a konečně přijde někdo, kdo mu vnese světlo do života, moc nemusím. :) Každopádně mě zaujal styl, jakým je kniha napsaná, takže určitě přidávám na to-read list:)
    Pěkná recenze!

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem na tom stejně jako ostatní, nikdy jsem nic podobného nečetla. Ale rozhodně to vypadá zajímavě, budu o tom uvažovat! skvělá recenze - přemluvila mě :)

    OdpovědětVymazat