The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Síla vzdoru

pondělí 25. června 2012

(RC) Review: Síla vzdoru

Autorka: Suzanne Collins
Přeložil: Zdík Dušek
Série: Hunger games
Díl: 3.
Počet stran: 344
Rok vydání: 2011/2012
Nakladatelství: Fragment

Anotace
Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...

O čem HG vlastně je?
Stručně a jasně jde o dystopickou trilogii, ve které se vypráví o Katniss Everdeemové, která již dvakrát přežila Hladové hry a nyní se snaží vést skupinu vzbouřenců, kteří nejsou spokojeni s jednáním Kapitolu a zacházením s obyvateli celého Panemu. Podaří se jim nastolit v zemi klid? Dokáží si vybojovat výhru, aniž by celá země utrpěla nesmírné škody? Opět se zde vyskytuje milostný trojúhelník (který v dnešní době nesmí chybět v žádné knize =D) Peeta X Katniss X Hurikán, opravdu napínavý děj plný zvratů...


Proč jsem si knihu vybrala...
K celé Hunger games sérii jsem se dostala hlavně kvůli recenzím. U každého dílu bylo většinou 5 hvězdiček, co jsem tak viděla, proto jsem se rozhodla si to také přečíst. Po napínavém konci druhého dílu jsem byla celá šílená radostí, když mi kniha konečně přišla a dala se do čtení (které bylo tak poutavé, že jsem to celé zhltla za jeden den!). Když už jsem přečetla první dva díly a jsem takový puntičkář, přece jsem si musela přečíst i ten třetí!

Spousta lidí co znám, tvrdila, že trojka je nejlepší díl z celé trilogie a že druhý díl byl nejslabší. Možná jsem divná, ale já se celý život odlišuju od ostatních - mně se to zdá naopak. Podle mě byla první půlka knížky docela o ničem, pouze děj, kde Katniss vyprávěla o svém životě v podzemí. Doopravdy mě příběh začal bavit až po polovině, když se konečně začalo dít něco zajímavého! =)

Hurikán vs. Peeta... kdo s koho?
Jak jsem zmínila výše, v knize nechyběl ani milostný trojúhelník mezi Peetou, Hurikánem a Katniss. Už od Arény smrti jsem Team Peeta, proto mě překvapilo, jak mohla Suzanne takhle ošklivě Peetu zřídit a dát tak volný průběh Hurikánovi. Upřímně jsem trochu zmatená z toho, jak se spolu Hurikán s Katniss sblížili mnohem více než přátelé, jak se chovala k chudákovi Peetovi, jak autorka lehce vyklouzla z Katnissiného rozhodování mezi nimi...

Kromě první poloviny téměř "o ničem" mi na příběhu vadila ještě jedna věc - konec. Strašně mi vadí, jak Suzanne usekla děj v napínavém bodu a ihned přeskočila na něco jiného. Zrovna jsem se chtěla dozvědět co se stane a ono nic. =D Oproti druhému dílu, který skončil napínavě, nervy jsem měla v kýblu, tak trojka měla konec suchý, nezáživný, až jsem nad tím musela krčit čelo!

Ohromné plus, které si u mě Vražedná pomsta získala, byl prostý fakt, že mě kniha dokázala rozbrečet. Poprvé po dlouhé době jsem se u knihy rozbrečela (tuším, že je to podruhé v životě - první byl HP6, když umřel Brumbál). Opravdu mě ten konec dojal, hlavně smrtí jedné osůbky, která mi v srdci zakořenila snad nejvíc (hned po Katniss). Jakmile jsem dočetla, asi patnáct minut jsem se vzpamatovávala, pak to začlo znova. Opravdu mě to sebralo, ale za to gratuluju, mě jen tak něco nerozbrečí. =)

Nicméně i po nepovedenějším třetím dílu pořád zůstávají Hunger games v mém srdci a těm, kteří tuto dystopii ještě nečetli, vřele doporučuji, opravdu je to výhodný způsob vyplnění volného času, výhodná investice do knih (lze je zakoupit na stránkách Fragmentu). Proto knize i přes nějaké nedostatky dávám 4 hvězdičky, zaslouží si je...

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku!
Knihu si také můžete zakoupit zde, na webu Arara.cz

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

zdroje:
obálka - Fragment
obrázky - Deviantart

Žádné komentáře:

Okomentovat