The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Knižní zpověď II. - Knihkupectví vs. knihovna

středa 12. září 2012

Knižní zpověď II. - Knihkupectví vs. knihovna

Osmidílné meme z dílny Fanty, které postupně vyzpovídá čtenáře (téměř) o všem, co souvisí s knihami.


Toto je druhá část knižní zpovědi...

1. Koupíš si knihu nebo si ji raději půjčíš?
Tak určitě je podle mě vždycky lepší, když je ta knížka moje, i když pak mám menší chuť do čtení (když si jí půjčím třeba v knihovně, tak vím, že už nebudu mít tolik příležitostí k jejímu přečtení a s radostí se do četby pustím).

2. Jak často kupuješ knihy?
Hlavně, když mám víc peněz anebo když sem tam zabloudím do knihkupectví a něčemu neodolám (k čeertu s Vánoci, na dárky je ještě spousta času! =D)

3. Dostáváš knihy na Vánoce, narozeniny, svátky... jako dárek?
No jasně, nedávno jsem to oznámila rodičům a od tý doby dostávám knížky. Většinou dělám v průběhu roku seznam všech titulů i s obrázkama (aby se rodiče nespletli), co chci a oni mi z toho vždycky něco koupí, takhle nám to funguje skvěle! =D Často taky chodím do knihkupectví, a když zrovna nemám peníze a titul fakt chci (když se blíží nějakej svátek nebo tak), uprosim vždycky třeba babičku, jestli by mi to nechtěla dát. Takže super! =D

4. Kde je kupuješ?
Hlavně na Chodově v Luxoru anebo v Praze 4 na Budějovické v jedné prodejně Knižního klubu. Jinak vlastně nakupuju všude, kde vidím nějaký supr úlovky, občas taky přes internet - Bux, Arara nebo albatrosmedia.cz

5. Jakou nejvyšší částku by jsi byla ochotná za ni dát?
Jako jen za jednu knížku? No, to je docela těžký. =D Kdybych tu knížku fakt moc chtěla, tak asi do 500, protože občas mám problém i se 350 (no co, je mi 15 a příjmy moc nemam).

6. Máš nějaký trik při nakupování dobré knihy?
No tak to jsi na špatný adrese! Já jsem děsně nerozhodnej člověk, takže jsem schopná stát před jednim regálem čtvrt hodiny a rozhodovat se, kterou knihu si koupim. Ani rodiče moc nepomáhají (máma řekne, že jí to je jedno a táta vybírá tu knížku, na který je nejhezčí holka =D), takže většinou zavřu oči a postupně na pár knížek, co bych chtěla, ukážu a ty si pak rozpočítám. =D Už jsem takhle nakoupila Tygrovo prokletí, Paranormály a Zář, zatím nelituju! =D

7. Co je pro tebe nejdůležitější - autor, název knihy, obal, krátký obsah, který má většina knih nebo něco jiného?
Většinou se na autora ani nekoukám, protože často čtu knížky od mně neznámých autorů, takže se spíš řídím tím ostatním. Především obálkou - pokud mě na první pohled zaujme, tak se podívám na nápis. Pokud mi i ten padne do oka, čtu si anotaci, která většinou bývá poutavá.

8. Řídíš se při vybírání knih radami známých nebo dáš na vlastní instinkt a na to, co tě samotnou láká?
Tak vzhledem k tomu, že ve svém okolí jsem to já, kdo dává ostatním rady ohledně knížek, jsem spíše odkázána na svůj instinkt. Naprosto také spoléhám na názory knižních bloggerů, protože většinou se v knihách nemýlí, také díky nim mám spousty tipů na několik měsíců dopředu! =D

9. Co děláš s knihami, které sis koupila, ale již tě nebaví třeba kvůli věku (např. dětské knížky, dívčí romány...)?
Knihy jsou má srdeční záležitost, ale když jsem byla menší, moc knížek jsem nečetla a nebyla jsem na nich tak závislá. Dá se říct, že v knihovničce mám z dětství jenom pár knížek, a to především od Jacqueline Wilsonové, se kterou jsem vyrůstala, zbytek jsem dala své šestileté sestřence anebo mámě pro děti do družiny (je učitelka).

10. Půjčuješ si knihy od známých?
Většinou jsem to já, kdo půjčuje ostatním, myslím, že jsem si nikdy v blízké době nepůjčila kromě knihovny od nikoho.

11. Jak často chodíš do knihovny?
Docela často, když nemám rozečtené žádné svoje knížky a ráda také chodím okukovat volné tituly, které bych si chtěla přečíst.

12. Jsi tam "známá firma"?
Ani náhodou! =D Myslím, že naše otrávené knihovnice ani při nejmenším nezajímám! =D

13. Co si tak převážně půjčuješ?
Že by knížky? =D Myslím, že podle toho, o kterých knihách na blogu píšu, by se dalo lehce uhodnout, že nejčastěji si půjčuji fantasy a dystopie... prostě YA literaturu.

14. Jak zacházíš s knížkami, které si půjčíš?

Podobně jako s kteroukoli jinou knihou - s úctou a repektem! =D Snažím se k nim chovat hezky, ale když už má kniha svá léta a půjčím si ji ve špatném stavu, tak už pak není moc velký rozdíl, když se ohne nějaký roh nebo tak...

15. Vracíš knihy včas nebo musíš za zpožděné vrácení platit?
Myslím, že jsem platila jen několikrát, a to když jsem byla menší. U nás v nový knihovně je supr systém - když si půjčíš nějakou knihu a za týden si půjčíš další, tak se ti automaticky přenastaví doba vrácení o ten tejden dýl, takže když jsem knížku do měsíce ještě nepřečetla, vždycky si to takhle prodloužím a neplatím nic! 3=)

16. Chodí tam tvoji známí a vrstevníci?
Jasně, většinu z nich jsem do toho uvrtala já, ale i tak se tam najde spousta dychtivých čtenářů, což je super! =))

17. Kdyby jsi mohla, šla by jsi tam na brigádu?
No jistě! Ale takové brigádě se mi může leda tak zdát, je tam knihovnic jak přemnoženo! =D

18. Máš z knihovny nějaký zajímavý zážitek?
Nevím, jestli zajímavý a přímo nesouvisí s knihami, ale jednou jsem musela vyzvednout bratra z jeho kroužku a cestou domů jsme se stavili v knihovně vrátit nějaké knížky. Bratr měl tou dobou delší vlasy a hodně dětský obličej, že se nás knihovnice zeptala: "Tak co, děvčata, chcete si přečíst nějaký románky?" Bratr zrudnul a knihovnice taky, když si uvědomila, že je to kluk. Dodneška na to vzpomínám s úsměvem! =D

19. Jsi ochotná někomu půjčit knížku?
Jasně, už jsem zvyklá ze školy. Dřív jsem se tolik nebála, ale poté, co mi kamarádka omilem zničila Divergenci (ane R.I.P roztrhlá stránka 223-224), se o knížky trochu bojím, ale většinou je všichni vrací v pořádku.

20. Už se ti stalo, že ti ji nevrátili nebo vrátili nějak poškozenou?
Jak už jsem zmínila o otázku výše, jednou jsem kamarádce půjčila Divergenci. Rozhodla se si jí číst o hodině a když listovala stránkami, tak nechtěně stránku 223-224 roztrhla do poloviny. Nejhorší bylo to sledovat a nezareagovat včas. Když trhla, jako kdyby něco ve mně umřelo a docela se mi chtělo i brečet. Ale stránku jsem slepila a nakreslila k tomu i pomníček, tak se už cítím líp. Opravdu to pomáhá! =D

Žádné komentáře:

Okomentovat