The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Zloděj blesku

neděle 7. října 2012

(RC) Review: Zloděj blesku

Autor: Rick Riordan
Přeložila: Dana Chodilová
Série: Percy Jackson / 1.
Počet stran: 400
Nakladatelství: Fragment / 2009

Anotace
Jmenuji se Percy Jackson.
Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu.
Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr.
Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia.
Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?
Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

Proč jsem si knihu vybrala?
Mé kamarádky zbožňují mytologii a podle všeho je Percy jejich nejoblíbenější knižní sérií. Nedalo mi to, tak jsem ze zvědavosti nahlédla do Percyho světa bohů a polokrevných. Myslím, že teď už se malého polobůžka nezbavím, jelikož si mne stačil omotat kolem prstu jako mé kamarádky.

Recenze
Poté, co Percyho, jeho matku a kamaráda Grovera, napadne zlý Mínótaurus a všichni tři málem přijdou o život, mezi posledními slovy ho matka nasměruje k blízkému letnímu táboru polokrevných (aneb táboru pro všechny polobohy a polostvoření - kentaury, pegase a spol.) Percy se proto s Groverem vydávají tam, kde se všichni snaží přijít na to, který z bohů je jeho otec. Po šokujícím zjištění je Percy, satyr Grover a dcera Athény (a zároveň i Percyho kamarádka) Annabeth vysláni na výpravu za ztraceným Diovým bleskem do Hádovy říše (podsvětí), kde je čeká spousty nástrah a nebezpečí.

Jak už jsem naznačila, tak po prvních pár stránkách mne knížka ohromila, okouzlila a bůhví co ještě. Je to stejné jako u Odkazu dračích jezdců, kde jsem nebyla moc velkou fanynkou šupinatých okřídlených tvorů. Ani tady v tomto případě jsem nebyla moc velkým zastáncem mytologie (ani při čtení Alchymisty se na ni můj názor nezměnil), ale teď... mi to všechno přijde asi tak skutečné, jak jsou pro mě upíři, vlkodlaci a čarodějové.

Kromě ne tak moc "okoukaného" námětu si mě autor získal pojetím hlavního hrdiny. Jsem strašně moc ráda, že (jak už jsem zmínila na facebooku nebo na goodreads) hrdinkou nebyla nenápadná 17ti letá holka, která narazí na dokonalého upíra a prožije úžasný život a získá všechno co chce. Tohle téma už je podle mne dost okoukané a při prvním ponoření do děje jsem měla možnost se vrátit do dob, kdy jsem nadšeně četla poprvé Harryho Pottera. Malý chlapec žije normálním ne-tak-úžasným životem ve světě smrtelníků a pak se dovídá, že svět, který znal, není jeho vlastní. Také se mi líbilo, že pro tentokrát v knize nedominovala láska (nevím, jak to bude s Percyho dospíváním, ale těším se, jak tento problém autor pojme).

Celkový příběh nebyl tím jediným, co mne ohromilo. Zaujala mě také charakteristika hlavního hrdiny, jelikož nešlo pouze o kluka jako je Harry Potter, který má spousty kuráže, je statečný a každý ho ctí. Naopak. Mladý Percy neví, jak se chovat, je přehnaně drzý, hyperaktivní a když dojde na nějaký souboj, nejradši by utekl do bezpečí a boji se vyhnul. Avšak i přesto má dostatek kuráže, aby pomohl zachránit nevinné a nastolit ve světě rovnováhu.

Mé hodnocení
Myslím si, že je škoda, že jsem se ke knize dostala až teď, avšak stále mám tu možnost objevit v Percyho světě další a další překvapení a vy, kteří jste první díl této série nečetli, tak podle mě děláte velikou chybu, ať už jste příznivci mytologie nebo ne. Dalšího dílu už se nemohu dočkat a věřím, že mne ohromí alespoň z části tak jako Zloděj blesku. Knize dávám 5 hvězdiček a kdybych mohla dát víc, tak bych jimi nešetřila. Na Percym Jacksonovi rozhodně ne...

Přidávám hezký book trailer, bude se vám hodně hodit angličtina =)
 

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Fragment (knihu si můžete koupit zde).

zdroje:
obálka - Fragment
obrázky - DeviantArt
video - YouTube

2 komentáře:

  1. Zrovna jsem se dostala na stránku 150 :D. Tak snad budu moct knize dát taky 5 hvězdiček až to dočtu :)..
    krásná recenze! :))

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem Percyho četla pár let zpátky a i přes to, že je to čtivo spíše pro děti (mě je 22) tak jsem se do té knížky zamilovala. Autor umí psát a v mytologii se skvěle orientuje. Je tedy pravda, že jsem nejdřív viděla film, takže jsem věděla, co mě čeká, ale i tak jsem si to užívala a jakmile jsem přečetla první díl, dala jsem se do druhého. Pak už jsem bohužel nenašla čas na další díl, prt. momentálně mám tolik knížek, že nevím, kterou číst první.

    OdpovědětVymazat