The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: O zlaté labuti

neděle 27. ledna 2013

(RC) Review: O zlaté labuti

Autor: Sri Chinmoy
Počet stran: 144
Nakladatelství: Madal Bal
Rok vydání: 2012

Anotace
Tyto příběhy, vybrané z mnoha povídkových knih Sri Chinmoye, hovoří o dobru, o lásce a pravdě, o spontánní víře v člověka a Boha. Ukazují, že síla čistého srdce, soucitu a odpuštění dokáže vítězit nad hněvem, závistí i chamtivostí, a pomáhají nám objevovat klíč k životu v harmonii a štěstí. Jsou doplněny ilustracemi, a přestože byly původně určeny dětem, svou osvěžující bezprostředností osloví stejně snadno i dospělé čtenáře.

Když jsem knihu uviděla poprvé, myslela jsem si, že se bude Zlaté labutě týkat celá kniha - nikdy by mne nenapadlo, že bude příběh krátký dvě a kus stránky a zbytek vyplněn podobně krátkými příběhy, ve kterých se skrývají nejrůznější moudra a poučky. Trochu mi to připomíná Ezopovy bajky a pověsti, akorát v jiné kultuře.

Já jako čtenář, který své desáté narozeniny oslavil už před několika lety, jsem ani neměla pomyšlení, že by mne mohla knížka bavit. Ale kupodivu se mi příjemně četla a rychle ubíhala, což se mi už dlouho nestalo. To bude asi tím, že neustále čtu dlouhé romány a rozvleklé ságy plné nekončících potíží a milostných trojúhelníků. Pohádky O zlaté labuti byly rozhodně příjemnou oddychovkou.

Trošku mne mrzí, že od druhé třetiny se prakticky četlo o tom samém. Alespoň třikrát jsem četla o tom, koho král jmenuje svým rádcem, jak poctivý člověk vyzrál nad hlupákem, jak chytré zvíře přechytračilo dvakrát tak větší. Kdyby se kniha zredukovala jen na počet příběhů s jedinečnými náměty, asi by byla o hodně tenčí, ale nevadí, to nemění nic na tom, že se příjemně četla.

Mým asi nejoblíbenějším příběhem je "Líný syn a pracovitý syn", což si myslím, že už jen ten název vypovídá o všem. O čem příběh je?

Bylo nebylo... Pohádka je o dvou bratřích - líném Šamarendrovi a pracovitém Amarendrovi, kteří snad nemusí být více odlišní. Zatímco jeden ani prstem nehne, druhý pomáhá otci orat pole a sklízet úrodu.

Jednoho dne se otec Šamarendry zeptá, jestli někdy v životě plánuje něco dělat a on odpoví, že až tu jeho otec nebude, postaví se na vlastní nohy a začne pracovat. To otce potěší a když do závěti rozděluje synům půdu, Šamarendrovi zakopá na té jeho poklad a řekne mu, že až bude nejvíc potřebovat peníze, najde je tam. Poté otec zemře.

Amarendra se vrhne do obdělávání půdy včas a pečlivě na poli pracuje, zatímco Šamarendra nic nedělá a vzpomene si pozdě, že jinak se neuživí. Proto s prosbami dojde za bratrem, jestli by mu s půdou nepomohl. Ten svolí a obdělá i tu jeho, i když Šamarendra nic nedělá. Jenže protože se nezačalo včas, úroda je malá a na další prosby si dobrák Amarendra vymění se svým bratrem půdu. Když vykope poklad a chce ho donést bratrovi, zjistí, že prodal úrodu a pozemky a zmizel. a tak poctivost vyhrává nad leností...

Mé hodnocení
Napříč tomu, že je kniha spíše pro mladší čtenáře, se mi docela líbila a dokázala mě hezky vtáhnout do děje. Doporučila bych ji sice hlavně dětem, ale pokud si i vy potřebujete odpočinout od maturity a zápočtů, knížka O zlaté labuti je k tomu to pravé! =) Dávám jí lehce nadprůměrné 3,5 hvězdičky, protože i když tento žánr běžně nečtu, tuto knížku jsem si dokázala oblíbit.

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

Mnohokrát děkuji obchodu Knihcentrum.cz za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si můžete zakoupit zde)

zdroje:
obálka - Knihcentrum.cz
obrázky - Google

Žádné komentáře:

Okomentovat