The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Ohlédnutí za rokem 2012

pondělí 28. ledna 2013

Ohlédnutí za rokem 2012

Milí čtenáři,
Tak už i já nesmím chybět, proto se teď můžete podívat na seznam knížek, které u mě obsadily příčky na mých NEJ- (lepší, horší, zajímavější, originálnější atakdále...). Rok se s rokem sešel a já se konečně nadopovala kofeinem, takže brzy také přidám shrnutí svých projektů a výzev, abych to všechno konečně dokončila (omlouvám se, že jsem měla vánoční skluz, byla jsem opojena línou atmosférou a návalem zkoušek).

Nejlepší kniha
Po dlouhém rozhodování jsem zvolila Hunger games: Vražedná pomsta. Po naprosto dokonalém prvním dílu mě autorka zaskočila svou promyšlenou arénou ve druhém díle a napětím mezi Katniss a prezidentem Snowem. Tuto knihu jsem si z celé trilogie užila nejvíce a jelikož patří série mezi mé nejoblíbenější, musela jsem ji zmínit. Naprosto mi vyrazila dech!

Nejvtipnější knihy
To se vybírá těžko, protože já spíš čtu vážnější knížky, kde se naskytne vždycky nějaký problém, při kterém není nikomu do smíchu. Ale přeci jen by se tu něco našlo. Hex Hall bez debat - chvilkami jsem se u knihy opravdu opravdu zasmála, také knížka pro mladší čtenářky Počertěná si mě získala svou odlehčeností a vtipností. Jinak si nevzpomínám na jiné tituly, které by mne opravdu pobavily...


Nejoriginálnější knihy
Cinder. Jednoznačně Cinder. Kdo kdy slyšel o Popelce ve světě androidů a kyborgů? A v Číně? Zajímavá představa, ale překvapivě čtivá a záživná. Pak nesmím také zapomenout na Rudou jako rubín a autorčinu problematiku s cestováním v čase nebo třeba Erebos z prostředí počítačových her. Všechny knížky se mi vryly hluboko pod kůži právě svojí originalitou.


Největší překvapení
Vampýrská akademie. Na knížku jsem se chystala už dlouho, opravdu fakticky strašně dlouho, a nikdy jsem se nedokopala k tomu si jí přečíst. Pak mě nakoplo pár lidí, kteří mi ji v giveaway doporučili a já neodolala. A tak začala moje VA šílenecká éra. Richelle je opravdu úžasná spisovatelka! Nesmím opomenout Percyho Jacksona. Bohové? Mytologie? Tyto pojmy by mě ještě před pár měsíci strašily, ale Percy je napsán opravdu bravurně a každý mi dá jistě za pravdu! =) Pak bych také ještě ráda zmínila Eragona a jeho život dračího jezdce. Proč? Nemám ráda draky, ani filmy a knížky s touto tematikou. Eragona jsem četla ze zvědavosti a na mnohá doporučení a vyplatilo se. Tu malou modrou potvůrku (žádný šmoula ani avatar! =D) jsem si zamilovala. ^^


Největší zklamání
Bez debat bych řekla, že Krvavá romance a pokud jste četli mou recenzi, tak se ani nemusíte ptát proč. Naprosto nezáživný ohraný příběh bez nějakého napínavějšího děje, s otevřeným koncem a pokračováním v nedohlednu a s naprosto suchými postavami. Ne, děkuji. Většinou jsem člověk, který musí všechny série dočíst do konce, ale pokud opravdu všechny, u Krvavé romance se budu muset dost přemáhat.
Pak také ještě Rozdělená srdce. Bichlička je to hezká, ale bez většího děje, pokud nemluvím o pár posledních stránkách...


Nejhezčí obálky
Nadpozemská. Tygrovo prokletí. Rudá jako rubín. Loď mezi hvězdami. Divergence. Střípky duší. Drakie. Jsou to hlavně knihy od (překvapivě) nakladatelství CooBoo, které vždy přijde s nějakou peckou. Netřeba se vyjadřovat více, obálky mluví za vše.


Nejoblíbenější hrdinka X hrdina
Oblíbila jsem si drzou Rose Hathawayovou z Vampýrské akademie, protože je to křehká holka, která si hraje na tvrďačku a nebojí se komukoli nakopat zadek. To se mi na ní opravdu líbí. Dále také Triss z Divergence, která (i když toho moc neudělala), má výdrž a kuráž a to se cení. A nesmím také zapomenout na Peetu už jen proto, že je to Peeta. Je prostě skvělej a to mi stačí! =D


Nejočekávanější knihy
Moc jsem se těšila na Dědičku od Amandy Hocking, protože na ní Vendea pěla samý chvály a já jí doma měla v angličtině, tak jsem byla zvědavá. Ještě Kruh a Drakii bych ráda zmínila (i když k Drakii jsem se ještě zatím nedostala) plus spousty a spousty dalšíh knih. Jsem prostě knihomol...


Nejoblíbenější autor/ka
Pro mě to je jednoznačně Richelle Mead, pokud nesouhlasíte, tak si klidně nesouhlaste. S blogem jsem začala teprve minulý rok a Richelle jsem do té doby ani neznala. Napsala úplně úžasnou Vampýrskou akademii a to ještě nemluvím o sérii Sukuba! Je úžasná, úžasná! Píše s lehkostí a neokecává děj na XXX stránek jako Meyerová.

Co dodat k závěru? Knížek bych tu mohla jmenovat ještě mnoho a mnoho a mnoho. Ale myslím si, že tohle bylo na jeden článek až dost. A vzhledem k tomu, že jsem "aktivně" začala číst teprve minulým rokem, byl pro mne opravdu zlomový a tudíž se moje názory nemusejí s vámi ostatními shodovat, ale stojím si za tím, co říkám a doufám, že i v letošním roce mne spousty knížek (ne)příjemně překvapí...

1 komentář: