The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Boj o trůn

pátek 29. března 2013

(RC) Review: Boj o trůn

Autorka: Amanda Hocking
Přeložila: Jana Jašová
Série: Svět Tryllů / 3.
Počet stran: 312
Nakladatelství: Fortuna Libri / 2013

Wendy se chystá na svatbu s Tovem, i když miluje někoho jiného a svými city k Finnovi a Lokimu si stále není jistá. Nicméně svatba jí pomůže zachránit království a jedině tak si může prosadit svou v pokusech o zabití svého otce.
Postupně se snaží zapojovat do rozhodování a přebírá úřad po své matce Eloře, která je každým dnem slabší. Vše směřuje k okamžiku, kdy se Wendy a Oren střetnou. Podaří se jí zachránit Trylly a přinést jim na stříbrném podnose hlavu vládce Vittry?
 
Boj o trůn je poslední knihou v sérii Svět Tryllů, která přímo navazuje na Rozpolcení v momentě, kdy si má Wendy vzít Tovea. Příběh je napsán volným stylem a i když je vyprávěn z Wendyina pohledu, je v něm obsaženo všechno, co čtenář potřebuje vědět, byť by se událo něco důležitého i na druhém konci města nebo království.

Po dvou knihách přeci jen přichází to, na co čtenáři celou dobu čekali - střet s králem Vittry, který se takřka nedá zabít. Celou dobu se děj točí jen kolem této jedné události, která se stává stěžejním bodem příběhu. Co jiného také čekat, že ano. To, co jsem ale nečekala, byla přemíra akce a událostí, které na mě autorka v průběhu četby hrnula. Ani v Dědičce, ani v Rozpolcení nic takového nebylo, většinou celou dobu byl klid a na konci nějaká událost. Tady ne, hezky jsem si mohla vychutnat všechny zvraty hezky postupně. A že jich bylo dost!

Musím ocenit vývoj postav, především u Wendy. Když poprvé přijela do království, byla z ní malá ustrašená holčička, která neuměla nic jiného než vzdorovat a nemohla pochopit, proč se jí Elora po narození vzdala. Teď už je vyspělá, čelí válce s Vittrou a je schopná řídit celé království a dokáže si sjednat respekt. Co se mi opravdu líbilo, bylo utužování Wendyiných vztahů se svou matkou, konečně jsem se po třech knihách dočkala.
Také Willa prošla jistými změnami, i když nebyly příliš velké, nebo třeba i Elora a Aurora, nicméně u Wendy byly změny největší.

Na co nesmím zapomenout, je výtka k překladu. Už od začátku do konce jsem si všimla spousty překladových chyb, které se v knize vyskytly. Většinou nad těmi menšími dokáži zamhouřit oko (chybí uvozovky, čárky...), nicméně zde byla popletena některá slova ("Máš pro něj slanost") a občas slova chyběla i ve větách.

I přes výskyt častých chyb mě kniha držela na místě a nepouštěla mě od sebe, takže jsem jí měla během jednoho dne přečtenou. Na to, že času moc nemám, jsem si ho dokázala udělat, to jen tak nějaká knížka nedokáže. Musím pochválit závěrečnou bitvu Wendy a Orena. Představovala jsem si ji akčnější, ale byl tam jeden okamžik, kdy se mi zastavilo srdce a říkala jsem si "tak to už nemá cenu číst dál". Perfektní scénu však autorka vystornovala zidealizovaným koncem, který je na můj vkus až příliš.

Mé hodnocení
Zamilovala jsem si Tryllské příběhy a docela mě mrzí, že celá série již končí. Celkový dojem mám velice pozitivní, avšak kdybych měla hodnotit i zápory, viděla bych to na hezké 4 hvězdičky a mrzí mě, že nemohu dát více. Doufám, že se bude chystat ještě nějaký spin-of nebo filmová podoba, ta představa, že se s Trylly musím rozloučit, docela bolí.
Ale chválím Amandu za hezký a originální nápad.

Hodnocení obálky:
Celkové hodnocení:

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku (knihu je možné si zakoupit zde).

zdroje:
obálka - Fortuna libri
obrázky - DeviantArt

2 komentáře:

  1. Já jsem včera Boj o trůn dočetla :-D Mám na něj hodně podobný názor jako ty :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Já si Boj o trůn chci přečíst co nejdřív a konečně už chci vědět jak celý příběh dopadne :)

    OdpovědětVymazat