The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Moře nestvůr

(RC) Review: Moře nestvůr

Autor: Rick Riordan
Přeložila: Dana Chodilová
Série: Percy Jackson / 2.
Počet stran: 304
Nakladatelství: Fragment / 2010

Když do školy vtrhnou ďábelské mytologické bytosti, je Percy nucen spolu s kamarádem Tysonem uprchnout do Tábora polokrevných, kterému hrozí zničení. Jedinou možností je další výprava, která by tábor mohla zachránít, konkrétně cesta pro zlaté rouno, jenž se nachází v Moři nestvůr. Ačkoli se zdá, že se proti Percymu spiknul celý svět, a dokonce i někteří bohové, dokáže své síly spojit i s někým, komu by život do rukou nesvěřil, jen aby rouno získal. Podaří se výprava? A co Grover, jenž se pohřešuje díky hledání boha Pana?

Série Percyho Jacksona mě už od prvních řádků okouzlila - tak trochu mi připomíná Harryho Pottera z mých dětských let, do kterých vždy ráda zavítám. Po ukončení prvního dílu se Percy vrací do normálního života, než se zase na léto bude moci podívat do Tábora polokrevných. Jenže to by to nebyl Percy, aby se něco nepokazilo. A byť jsem si myslela, že mě už nic od autora neohromí, spletla jsem se.

Rick Riordan dokáže v knize podat jakoukoli situaci opravdu skvěle, ať už je sebevíc zapeklitá tak, že by ji zvládlo pochopit snad každé postarší dítě. Taktéž se nebojí děj rozvést do detailů, uchovat nás nějakou chvíli v napětí, ale zároveň se i divím, jak lehce ze všeho dokáže pomocí své hry se slovy vybruslit. A to nemluvě o napínavých koncích, které vás chtě nechtě navnadí na další díl..

Když se Percy o táboře dozvěděl poprvé, byl ještě malý kluk, který dokázal přežít jen díky sérii náhod a opatrovnictví jeho otce. V druhém díle je vidět, jak se s uplynulým rokem vyvinul z nezkušeného chlapce na hrdinu, který zvládne používat svou hlavu na maximum a vyřešit šlamastiky, do kterých se stihne uvrtat. I přestože je mu podle všeho jen 13 let, jistou inteligenci má.

Do děje vstupuje taktéž Tyson - kyklop, který oplývá mnoha tajemstvími. Může se nám zdát, že je to postava vedlejší, nevýznamná, jen na obohacení děje, nahrazení Grovera, který hledá boha Pana neznámo kde. Nepatří mezi mé favority, ale tuším, že v dalších dílech sehraje nějakou důležitou roli, tak jsem zvědavá, jak si s ním autor poradí.

Ricka Riordana bych mohla bez výčitek přirovnat k J.K. Rowlingové, která si dokázala omotat čtenáře kolem prstu. Ačkoli nevyvolala série Percyho Jacksona takovou mánii jako Harry Potter, mohu zde hovořit o stejné kvalitě, jenž ve mně vyvolává nejrůznější pocity (napětí, uvolněnost, radost, nenávist...) a neutuchající zájem číst dál.

I když se jedná o knihy určené převážně mladším čtenářům, Percyho jsem si zamilovala od první chvíle. Nejsem zrovna největší mytologický fanoušek, nicméně jsem Moře nestvůr dokázala nadšeně zhltat během chvíle. Příběh mě okouzlil, a proto si myslím, že si 5 hvězdiček více než zaslouží.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si lze zakoupit zde)