The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: (RC) Review: Prokleté sestry

(RC) Review: Prokleté sestry

Autorka: L.J. Smith
Přeložila: Milena Hordinová
Série: Říše temnot / 2.
Počet stran: 248
Nakladatelství: Fragment / 2012

Tři sestry už nebaví život upírek a rozhodnou se pro útěk. Chtějí žít stejně jako jejich teta a živit se pouze zvířecí krví. Za porušení přísných zákonů je však čeká trest, který chce vykonat jejich bratr Ash. Ve chvíli, kdy se jedna ze sester zamiluje do obyčejného chlapce a Ash do obyčejné dívky, není pro nikoho cesty zpět. Říše temnot má svá pevně stanovená pravidla, a kdo je nedodrží, bude za to pykat. Proč musela zemřít teta upířích sourozenců? Mají šanci odhalit pravdu a zachránit si tak život?

Jeřabina, Poštolka a Nefrit jsou upírské sestry, které se přestěhujou k tetičce na farmu do malého ničím nezajímavého městečka s tím, že by mohly dosáhnout klidu od Říše temnot. Jejich bratr Ash je začne hledat a když na ně narazí, nikdo by neřekl, že on (zrovna on!) a Nefrit podlehnou a najdou své spřízněné duše v lidských sourozencích. Co bude se zákony Říše, které tím pádem oba porušili?

Jak už mnozí z vás jistě ví, k Lise Jane a jejím knížkám chovám jistou nedůvěru, protože mě dokázala několikrát přesvědčit, že její příběhy mají vleklý děj, nezáživný obsah a většinou zápletku, jenž mě nějak neohromí. Snad jedinou výjimkou byl první díl Říše temnot, jenž mě dokázal zaujmout, proto jsem se odvažovala doufat, že i druhá část bude stát za to. Stála.

Prokleté sestry volně navazují na Tajemství upírů, ale nemají na něj přílišný vliv. Místo Jamese a Poppy se setkáváme s Jeřabinou, Poštolkou a Nefrit a řešíme jejich problémy týkající se zákonů. Mimo jiné je zde i akce a napínavá zápletka. I přestože byla knížka na úplném začátku opravdu klidná, během chviličky se zde všechno obrátí vzhůru nohama.

Nezdá se mi, že by zde byly postavy popisovány do velkých detailů, autorka se zaměřila spíše na jejich chování, vyjadřování a hlavní zápletku, tudíž to nejhlavnější nechala na naší bujné fantazii, ale i tak jsem si o všech dokázala udělat pěkný obrázek (až na Ashe, se kterým jsem se seznámila už v předchozí knize). Takže pokud bych měla rozebírat charakteristiky postav, asi bych to shrnula takto - téměř v každém příběhu se najde někdo vášnivý, ztřeštěný, pomstychtivý, rozumný a závistivý, každou z osobností L.J. Smith hezky vystihla, jsem spokojená.

Příběh je napsán s plynulými přechody mezi střídáním jednotlivých pohledů. Sice se mi tento styl většinou nezamlouvá, ale u Říše temnot dokáži přimhouřit oči. Moc se mi líbil hlavně Ashův pohled, protože právě Ash prošel za celou dobu největší proměnou z ďábelského zákonem-posedlého upíra na obětavého a ochotného přítele. Ano. Jeho pohledy opravdu stály za to!

Celkově hodnotím knížku velice pozitivně, protože se mi četla s překvapivou lehkostí a její četba mi nezabrala ani jeden den. Ačkoli jsem byla velice zajímavá, jak to s Jamesem a Poppy (díl Tajemství upírů) bude pokračovat, příběh o zamilovaných sourozencích mi to plně vynahradil. Proto si ode mě Prokleté sestry zaslouží hezké 4 hvězdičky. Proč? I přes mé dojmy si nejsem jistá, zda to pro mne bylo to pravé ořechové, nicméně když porovnám má ostatní hodnocení knížek od Lisy Jane, čtyři jsou hezké hodnocení. Snad i další díly budou takto čtivé!

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si můžete zakoupit zde)

obálka a anotace - Fragment