(RC) Review: Rozpolcení

Autorka: Amanda Hocking
Přeložila: Jana Jašová
Série: Příběhy o Tryllech / 2.
Počet stran: 336
Nakladatelství: Fortuna Libri / 2013

Když Wendy Everlyová objeví pravdu o svém původu, dojde jí, že její život už nikdy nebude takový jako předtím. Stále však přicházejí nová a nová překvapení.
Dozvídá se, že její spojení s Vittrou je velice úzké, užší než si kdy dokázala představit, a že Vittra se nezastaví před ničím, aby ji získala na svou stranu. Pokud Wendy dokáže ovládnout své schopnosti a pokud se provdá za stejně mocného Trylla, jako je ona sama, bude mít moc ochránit Trylly před válkou s Vittrou. To pro ni však znamená, že se musí navždy vzdát Finna, svého milovaného ochránce, a že musí zapomenout i na Lokiho, okouzlujícího markýze z Vittry.
Je rozpolcená mezi svými vlastními touhami a potřebami lidu, mezi láskou a povinností. Wendy se musí rozhodnout, kterou cestou se vydá. Pokud se rozhodne špatně, může ztratit vše a každého, na kom jí záleží, v obou jejích světech.

První díl této série mě opravdu zaujal, konec bez pokračování byl jako napjaté čekání na moři před bouří. Kdo by si pomyslel, že se knížka o "trollech" bude číst s takovou lehkostí a noblesou? Jakmile se ke mně dostala, nic jiného nemělo přednost, jelikož jsem se naplno ponořila do světa tryllů. Ani nejsem překvapená, že na mě kniha zanechala příznivý dojem.

Většina knih s napínavým koncem nechají čtenáře nervózně čekat na další díl, a když už konečně vyjde, započne s vyprávěním o určitou dobu později, takže my si nemůžeme přečíst, jak na to regaovaly postavy v první chvíli. Avšak Rozpolcení mě mile překvapilo. Kde první část skončila, tam na ni navázala druhá - když Wendy s Rhysem dorazí do jejího bývalého domova.

Co se týče postav, téměř všechny se změnily k nepoznání. Tak především Elora. Mé pocity po první knize z ní nebyly zrovna nejpozitivnější - ledová královna, přísná matka a bůhvíco ještě. Naopak teď... začínám si jí oblibovat, uvidíme, jak se ještě předvede. Kdežto Finn, kterého jsem měla za rytíře na bílém koni, vždy ochotného gentlemana, se proměnil na zákonem upjatého stopaře, který dokáže tolikrát změnit srdce. Nevím, co na něm všichni vidí.

Taktéž Wendy prošla jistým duševním vývojem. Ačkoli je stále "malá holka", dokáže se postavit svým povinnostem čelem a vyřešit problémy, se kterými by měli problém i vyspělejší tryllové. Nesmím opomenout milostný trojúhelník, bez něhož by se málokterá knížka obešla. Finn, Wendy, Loki. Finn - "suchar", ledová tvář, posedlost pravidly, větší zájem o zákony než o lásku. Loki - okouzlující markýz, lehce přidrzlý, neodolatelný, vtipný, působivý... Wendy, odpověď je jasná, ne? Nevím, proč Finna nenecháš a neutečeš s Lokim!

Čeho jsem si ale všimla, je to, že se v celém příběhu nevyskytuje žádná větší akce, podobně jako v Dědičce. Začátek na ni volně navazuje, když se pak stane menší haló, vše se po chvíli uklidní a přichází (dle mého názoru) mrtvolně stereotypní popis Wendyina života. Jak vstává, sprchuje se, jde se učit, jíst, spát... Nepopírám, že jsem si v tu dobu četbu oddychově užívala, jen by se mi tam líbilo víc neobvklých událostí a nějaké strhující chvíle. Co musím na druhou stranu pochválit, je konec. I když skončil pozvolna a někdo by mohl říct, že se ani tak moc nestalo, jeho význam se mi zalíbil, pokud na něj autorka naváže i ve třetím díle, jsem zvědavá, jak nám to podá.

Jak jsem již zmínila na začátku, mé dojmy z Rozpolcení jsou spíše pozitivní než-li negativní. Oceňuji lehkost a plynulost četby, kdy jsem během cesty autobusem stihla přečíst třeba 60 stránek, aniž bych to nějak pociťovala. Zároveň bych ráda pochválila dodatečný příběh ze tří různých pohledů úplně na konci, i když se každý týká něčeho jiného, stále dokáže plně zaujmout.
Knížce proto dávám 4,5 hvězdičky a doufám, že následující části budu moci dát plný počet.

Mnohokrát děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku (knihu si lze zakoupit zde)

obálka a anotace - Fortuna libri