The Hunger Games 32x32 LogoLeopard Print Pointer Books are my passion...: Review: Mlhovina

Review: Mlhovina

Autorka: Amy Kathleen Ryan
Přeložila: Lenka Fajtejsková
Série: Vesmírná pouť / 1.
Počet stran: 304
Nakladatelství: Knižní klub

Protože na Zemi už není bezpečno, vesmírem plují dvě lodě - Empyreum, mladší loď, ve které žijí hlavní hrdinové Waverly, Kieran a Seth, a Nový obzor, což je loď, která byla do vesmíru vyslána několik let před Empyreem. I když by neměly, lodě na sebe v jedné mlhovině narazí a Nový obzor zaútočí na Empyreum. Odvedou odsud všechny dívky, dospělí kamsi záhadně zmizí a loď tak zůstává na starost sotva odrostlým chlapcům. A dívky žijí v přesvědčení, že jsou všichni jejich známí mrtví.
Na Novém obzoru se setkávají s milou a přátelskou Anne Matherovou, kapitánkou lodi. Waverly však tuší, že nic není tak, jak se zdá a že před nimi Anne něco skrývá.

zdroj
Šestnáctiletý Kieran je se stejně starou Waverly prvním dítětem narozeném na Empyreu, jelikož se konečně podařilo vyřešit problémy s plodností, a každý předpokládá, že ti dva se co nevidět vezmou a Kieran převezme velení po současném kapitánovi. Hotová idylka. Kdo by si pomyslel, že jejich sny a plány do budoucna roztříští během tak malé chvilky?

Na knize se mi opravdu líbil fakt, že se autorka nezdráhala vrhnout čtenáře spolu s hlavními hrdiny do akce. Nepopisovala desítky stran úvodními řečmi, ale rovnou spadla po hlavě do jádra problému. Z počátku to bylo poměrně matoucí, ale rychle jsem si přivykla a musím ocenit, jak bravurně si spisovatelka poradila se situací, kterou vykreslila. Celkově je Mlhovina od začátku do konce naplněná akcí a když už si myslíte, že se vody na chvilku zklidnily, zase je rozčeří nějaký vetřelec, který nedokáže být v klidu.

zdroj
Pokud jde o postavy, tak to je snad poprvé, co jsem si v knize neoblíbila vůbec žádnou. I když je Waverly ten typ "správné hrdinky", která je sice odhodlaná všechny zachránit, pořád má pro strach uděláno a nejradši by se někde schovala, dokud problémy neodezní. Kieran se z počátku zdál jako milý chlapec a najednou se z něho vyklubal arogantní povýšenec. A Seth? O tom nevím, co si mám myslet. Je zlý? Hodný? Upřímně, jsem z knihy dost zmatená, tedy aspoň co se charakteristiky hlavních postav týče. Doufám, že v pokračování budu mít trochu jasno.

Celkově mi však nápad na příběh přijde skvělý. Dvě nepřátelské lodi, které vlastně ani nepřáteli nejsou, jenom to každý vidí ze svého úhlu pohledu? Cestování vesmírem? Zakládání nové civilizace? To všechno zní slibně a myslím, že pokud se autorka pokusí vypilovat své spisovatelské dovednosti, další díly by mohly být opravdu skvělé. Na mě Mlhovina zapůsobila všelijak, ale pocity z ní mám spíše kladnější. Nicméně to nevidím na stav, kdy bych radostí z četby musela skákat do vzduchu. Proto jí dávám lepší tři hvězdičky a doufám vím, že Jiskra bude určitě lepší!